undefined

收錄的第四首歌#One Last Dance 最後一隻舞 

Lucybelle shared the moving story of her grandparents’ 59-year romance, which ended when they died 35 hours apart.

Their lifetime commitment served as the inspiration for this song and music video.

Please share so we can spread the love!

(以下翻譯)

Lucybelle (露西貝爾) 分享了她祖父母橫跨半世紀共59年的愛情,

最終祖父在祖母過世的35小時後一同帶著這段愛情回天家。

他們愛的見證提供了很美好的靈感給Us the Duo,進而作出這首充滿愛的小步舞曲以及MV。

請點選幕後花絮,一起深入參與他們的愛情故事, 請好好欣賞並分享這份愛給他人吧!

#One Last Dance(原聲版)

 

[Verse 1 - Michael Alvarado & Carissa Alvarado]
Hundreds of eyes in the room but yours found mine

舞廳裡上百對的視線,唯有妳的雙眼找到了我
I asked you to dance and by 
chance, our hands intertwined

我邀妳共舞,偶然我們雙手交織

What lasted for minutes seemed like eternity

轉眼一瞬間卻構成永恆
I had no clue this one dance would lead you to me

渾然不覺這隻舞竟領你走進了我的生命

[Verse 2 - Michael Alvarado & Carissa Alvarado]
Hundreds of friends in the room and you're dressed in white

禮堂裡上百位賓客,唯有妳一襲耀眼白紗
You walk down the aisle and I smile to know that you're mine

妳慢步紅毯而我微笑,願與妳白頭偕老
We 
cheer our champagne and wait for our song to begin

我們以香檳交杯 等待我們的歌聲響起
The band starts to play and you ask me to dance once again
樂團開始演奏,而你邀我再次共舞

[Verse 3 - Michael Alvarado & Carissa Alvarado]
Fifty-nine years have gone by since you said yes

在妳說出我願意之後的第59年
Even now in your hospital bed you still look your best

即便在病榻前,妳容顏仍是如此耀眼

We might be old but there's still one thing we can do

年華雖老去,我們仍有一件事情能做
Put on a song, let's pretend to dance 
around the room
播放那首老歌,來回憶當年的我們

[Verse 4 - Michael Alvarado]
Thirty-five hours have gone by since your last breath

在妳吐出最後一口氣後的第35小時

Memories of dancing with you are all I have left

與妳共舞的畫面已是我的所有
Just a few seconds before it's my time to go

我離去之前 請再給我幾秒鐘
Hello my god and my love 
at last I am home

哈囉 我的上帝及我的摯愛 終於 我回家了

arrow
arrow

    寶泠球 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()