undefined

收錄的第五首歌#Saudade 我想你了 

After Mariana’s father unexpectedly passed away,

she told us that she looked for ways to find joy in sadness,

an idea based on the Portuguese word “Saudade.”

Her journey inspired this song and music video.

Share so others can be inspired by Mariana too!

(以下翻譯)

Mariana(瑪莉安娜) 的父親意外過世後,她在信中訴說她如何從悲傷中找到盼望的方式

在葡萄牙語有一個字叫做Saudade,描述一種想念一個已經逝去的人事物的情感

請點選幕後花絮,一起深入參與瑪麗安娜的生命故事,並聆聽這由Us the Duo為瑪麗安娜及父親譜寫的

#Saudade (原聲版)​​

​​​​

 

[Verse 1 - Carissa Alvarado]
Memories are the only thing I have left

記憶 是我唯一擁有的東西
Wish I could have told you everything before you left

我還有好多話想對你說啊
I haven't eaten, I haven't slept

我食不下嚥 輾轉難眠
I haven't smiled, I've only wept

我無以言笑 以淚洗面
I'm replaying every single word you said

我重複著你說過的一字一言
[Chorus 1 - Carissa Alvarado & Michael Alvarado]
Am I really dreaming?

這是一場夢嗎?
Are you really gone?

你真的走了嗎?
Are you really gone?

真的離我而去了嗎?
Am I done believing

我也徹底接受了嗎?
Or is hope forever gone?

這代表的是希望已離我而去了嗎
My mind is moving on

我的心卻還放不下
Saudade
我想你了

[Verse 2 - Carissa Alvarado]
Fallacies are the only thing I can't shake

謬誤 是我唯一無法動搖的事物
Think about all the memories we could have made

我還想跟你創造更多回憶啊
Fast is gone and I'm still here

該走了,我卻走不開
Wondering if you'll reappear

還奢望你一定會回來
I'm replaying every song we've 
ever sung
我重複播放著我們曾唱的歌

[Chorus 1 - Carissa Alvarado & Michael Alvarado]

[Bridge - Carissa Alvarado]
You always smiled and kept me safe

你總是投以微笑 保護著我的安全
You held my hand and led the way

你緊握我的手 指引方向給我

You found the beauty in the pain

你總在患難中找到希望
Now you're gone, now you're gone

而你卻走了 你離開我了
Cannot hide the joy in life

還會有喜悅在未來出現嗎
You left behind for me to find

你留下它 給我去尋找
So I will sing this song aloud

我會大聲唱出這首歌
I'll make you proud, I'll make you proud
我要讓你驕傲 我知道我會的
[Chorus 2 - Carissa Alvarado & Michael Alvarado]
Am I really dreaming?

我還在做夢嗎?
I know you're really gone

我知道你已離開了
It's time to move on

是時候該往前走了
I'll never stop believing

我還是會繼續相信著
That I'll see you again

相信有一天會再相見
I'll miss you until then

在那之前我會一直想念
Saudade, Saudade
我想你 很想你
Saudade

我想你了

arrow
arrow

    寶泠球 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()